Bando mobilità studenti outgoing DiSSGeA - a.a. 2020/21

Il Dipartimento di Scienze Storiche, Geografiche e dell’Antichità (DiSSGeA), indice una selezione per l'assegnazione di contributi finalizzati a promuovere la mobilità outgoing delle studentesse e degli studenti dei corsi di laurea magistrale afferenti al DiSSGeA (Lettere Classiche e Storia Antica, Local Development, Scienze delle Religioni, Scienze per il Paesaggio, Scienze Storiche - curriculum Scienze Storiche e curriculum Mobility Studies).
I contributi saranno di 5 tipologie:

A.  contributi per la realizzazione di tesi di laurea magistrale, convegni e congressi;

B.  contributi per Summer e Winter School;

C.  contributi per stage e tirocini;

D.  integrazione borsa di studio Erasmus - Bando Erasmus+ Mobilità per Studio 2021/22;

E.   integrazione borsa Erasmus - Bando Erasmus+ Studio 2020/21.

Sarà possibile presentare solo una richiesta di contributo. I contributi alla tipologia B e C non possono essere cumulati con altri contributi destinati a simili iniziative erogati dall’Università degli Studi di Padova.

Le domande di partecipazione (Allegato A o Allegato B) vanno presentate entro e non oltre il 15 aprile 2021 tramite la Piattaforma Moodle della Scuola di Scienze Umane, Sociali e del Patrimonio Culturale, al seguente indirizzo: https://elearning.unipd.it/scienzeumane/course/view.php?id=10210#section-0

Call for the assignment of of scholarships for outgoing mobility of DiSSGeA - a.y. 2020/21

The call is open to master's degree students of the University of Padua, of the courses in: Classical Humanities and Ancient History, Local Development, Sciences of Religions, Sciences for the Landscape and Historical Sciences (Curriculum Historical Sciences and Curriculum Mobility Studies), of Department of Historical and Geographical Sciences and the Ancient World (DiSSGeA).

The scholarships will be of five types:

A. for carrying out activities related to the master's degree thesis;

B. for attending Summer and Winter Schools;

C. for internships and traineeships;

D. integration of Erasmus scholarships, only for Erasmus + Mobility for Study 2021/22 call grantees;

E. integration of Erasmus scholarships, only for Erasmus + Study 2020/21 call candidates.

It will be possible to submit only one scholarship request. Type B and C scholarships cannot be combined with other scholarships intended for similar initiatives provided by the University of Padua.

Applications for participation (Annex A or Annex B) must be submitted before 15 April 2021 through the Moodle platform of the School of Human, Social and Cultural Heritage Sciences, at the following address: https://elearning.unipd.it/scienzeumane/course/view.php?id=10210#section-0